«Markedsføringshockey»!

Alt var ikke like bra. Men slike hjemmeseire er gull verdt for markedsføringen av Sparta.

Og det er minst like viktig for lagmoralen i et Sparta som er preget av mye nytt – både på isen, trenerbenken og i administrasjonen. I slike situasjonen trenger man ikke to strake tap i serieinnledningen – men man trenger i høyeste grad den energiboosten det gir å snu og avgjøre en tett hjemmekamp i løpet av matchens ti siste minutter.

Bernhard Kaminski er opptatt av at Sparta skal verne om eget mål og være sjefer i området tett på egen keeper hvor brorparten av hockeymålene kommer fra. Sånn sett er han nok ikke spesielt fornøyd med de fire baklengsmålene Sparta slapp inn i går. Den viktige ryddejobben foran keeper Gasper Kroselj ble ikke utført godt nok, og man var for ofte på etterskudd i egen sone. Alexander Reichenbergs 3-4-mål var et typisk bilde på det sistnevnte.

Da var 2–0 blitt til 2–3. Og 3–3 til 3–4. Det var nok mange blant de 1.815 tilskuerne i Amfi´n som trodde løpet var kjørt da.

Men fra knestående reiste Sparta seg igjen. To backmål – først en blueline-perle fra Marius Hagberg og så en avslutning fra kort hold fra Logan Stephenson etter et lekkert droppass fra Andreas Stene – snudde kampbildet nok en gang.

De siste drøye sju minuttene hadde hjemmelaget stort sett kontroll. Og dermed endte en kamp av meget varierende kvalitet med hjemmeseier.

Det er slike triumfer som smaker aller best!

Vist 1485 ganger. Følges av 3 personer.
Annonse